خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/02/16 - 10:01
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
دهقانی تشریح کرد:

احداث بزرگترین کمپ فرهنگی ورزشی شمال‌غرب کشور در ورزقان

نماینده مردم ورزقان در مجلس، با بیان اینکه بزرگترین کمپ فرهنگی ورزشی شمال‌غرب کشور در این منطقه در حال احداث است افزود: این مجموعه بستری مناسب برای انجام فعالیت‌های ورزشی و رشته‌های قهرمانی خواهد بود که فاز یک آن با تخصیص 2 هزار میلیارد تومان در حال اجرا است.

الهویردی دهقانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح بخشی از اقداماتی که در حوزه فرهنگی و ورزشی حوزه انتخابیه خود انجام داده است، گفت: راه‌اندازی کمپ فرهنگی-ورزشی ورزقان یکی از اقداماتی بود که با حمایت شرکت مس سونگون انجام دادیم که بزرگترین مجموعه ورزشی شمال غرب کشور خواهد بود.

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: این مجموعه بستری مناسب برای انجام فعالیت‌های ورزشی و رشته‌های قهرمانی خواهد بود که هم‌اکنون فاز یک آن با تخصیص 2 هزار میلیارد تومان در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: براساس برآوردهای صورت گرفته تکمیل این پروژه به حدود 6هزار میلیارد تومان اعتبارات نیاز دارد و قطعا این مجموعه در آینده فضای مناسبی برای برگزاری اردوهای ملی و منطقه‌ای در شمال غرب کشورخواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با اشاره به بخشی از اقدامات انجام شده در جهت رونق حوزه گردشگری این منطقه، یادآور شد: با توجه به اینکه ورزقان از آب و هوای بسیار خوب و آثار باستانی و طبیعت بکر و مناظر زیبا همچون جنگل، سد، رودخانه، مراتع و باغات برخوردار است و 60 کیلومتر نیز تا مرکز استان فاصله دارد نسبت به ایجاد شهرک اقامتی گردشگری در آن اقدام کردیم.

عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: تاکنون مصوبات لازم را برای احداث این شهرک اقامتی گردشگری از استان و وزارت راه و شهرسازی اخذ کردیم و امیدواریم این پروژه مهم که می‌تواند با جذب گردشگر برای ورزقان درآمدزایی داشته باشد هر چه سریعتر عملیاتی شود./

پایان پیام

 

  • کد خبر : 377998
کلمات کلیدی
مرضیه جلیلی
خبرنگار

مرضیه جلیلی

آخرین اخبار